יום שבת, 28 באפריל 2012

יוצאים מהארון

בלוג זה יצא לאור זמן רב לאחר שהחלה דרכי בעולם החריזה.
"יוצאים מן הארון" היא הנישה שמציגה את היצירות שבקידמת הבמה.

חלק חשוב לא פחות מהעבודות עצמן היא מלאכת הצילום.
הדבר האמיתי מקבל משמעות באופן שבו הוא מצולם:
עדשת המצלמה משקפת את נקודת המבט שלי לגבי היצירה ודרכה מקבל המתבונן את התמונה, כפי שאני רוצה שתשתקף בעיניו.

Oriental touch
מתחילת הדרך, אחת האהובות עלי. לאחרונה הוארכה ועתה היא "מודולרית"
שמה על כי היא מזכירה לי תכשיטים תימניים.

Ande set
נולד מתוך ההתבוננות באתרים ובבלוגים, בתהליך היכרות עם עולם החרוזים. כשנכנסתי לראשונה לבלוג של Ande ההונגריה, התרשמתי שמדובר בחורזת מוכשרת מאוד. ניתן לומר שהיא אחת מאלה ש"שאבו" אותי אל מלאכת החריזה. באוגוסט 2010 הפסיקה, משום מה, את פעילותה. כתודה הסט קרוי על שמה.
תחילה משכו את עיני צבעיו המיוחדים של הצמיד. 
הוא קל לביצוע: מורכב מ - 4  חלקי "פסיפס" בטכניקה brick, מקוביות 4, שמחוברים זה לזה בחרוזי רוקאי 8.
התליון והעגילים מורכבים מהמוטיב המרכזי ומבוססים על המעויין.

 cabochons
קורס חריזה התבקש. אחד הדברים הבסיסיים שיש לדעת הוא: עטיפת קבושון.
אותנו לימדו את הקנקן ללא ה"מה שיש בו".
עם הזמן, הוכנסו לתוכו כמה קבושונים.
 
Chips spiral
כשהצגתי אותה לראשונה, התמונה עוררה הדים.
בזמנו עדיין לא הייתי מצויה ברזי ה"פוטו שופ". התמונה היתה חשוכה מעט והבהרתה נעשתה על ידי אחת שידעה דבר או שניים בעריכת תמונות. תודה.
במציאות הסט יפה מאוד. צבעי האדום העמוקים של חרוזי ה chips מרשימים.
לאמיתו של דבר, לא ענדתי אותו ולו פעם אחת. לפני כארבע שנים מכרתי אותו במחיר עלות למכרה.
אני רואה אותה עונדת מידי פעם את השרשרת ונהנית ממנה. העובדה שמישהו נהנה מדבר שיצרת נותן תחושה טובה של סיפוק .


Scalloped Herringbone cuff
הדוגמה שהיתה למדריכה לא היתה אטרקטיבית ולא ששתי ללמוד אותו. הטכניקה Herringbone.
השתמשתי בונציות סיניות זולות כי המחשבה היתה שאפרום אותו לאחר השיעור. 
מורכבותו היחסית של הדגם איתגרה אותי וסיימתי את הצמיד.
למרות שהשתמשתי בונציות זולות, התמונה מוכיחה כי התוצאה לגמרי לא רעה.
עם הזמן התחבבה עלי הטכניקה הזורמת וההרמונית.
שעורי החריזה היו נטולי תרשימים והוראות. קשה לזכור את התהליך ויותר מכך לשחזרו לאחר השעור.
רשמתי את ההוראות מפי המדריכה ובבואי הביתה ניסיתי להכין תרשימים בתוכנת מחשב פשוטה.
התרשים שהכנתי באמצעים דלים יחסית אינו רע (מאז עברו 6 שנים ...)
שניים מהשלבים:
 תרשים בשלבים, בשילוב צבעים מעניין.
הטכניקה

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה