מקורו של הraw ממדינות אחדות, כולל רוסיה, הפיליפינים ויפן. בעבר רווחה שיטת החריזה בשתי מחטים ונמצא כי טכניקה זו היתה בשימוש ברוסיה כבר במאה ה-18, בה שולבו פנינים קטנות וחרוזים קטנים.
בשרשרות שמקורן מיפן ומאירופה השתמשו בחרוזי זכוכית שגודלם 6 ו-8 מ"מ רובן מהמאות ה-17 עד ה-19.
מתוך ספרה של Sibylle JargstorfGlass Beads From Europe
דוגמאות מהמזרח הרחוק
שרשרות מיפן |
מסרק מהפיליפינים |
שרשרת מהפיליפינים |
המעבר לטכניקת raw במחט אחת היה טבעי ומתבקש.
כאן |
David Chatt אולי אינו האמן הראשון שהשתמש
בטכניקת raw חד מחטית, אולם רעיונותיו החדשניים
והתנסויותיו בטכניקה נחשבים לפורצי דרך של
התחייה מחדש של ה Raw בארצות הברית.
David Chatt אולי אינו האמן הראשון שהשתמש
בטכניקת raw חד מחטית, אולם רעיונותיו החדשניים
והתנסויותיו בטכניקה נחשבים לפורצי דרך של
התחייה מחדש של ה Raw בארצות הברית.
"...דייויד צ'אט הוא אמן בעל יצירתיות ויכולות מדהימות ואחד ממובילי תחייתה של החריזה בימינו. הוא גילה מחדש את טכניקת ה Raw החד-מחטית והוא עושה בה שימוש לטכניקת חריזה מסוג מסוים. כאמנים רבים הוא גילה יישום ייחודי ואנו מעריכים אותו על כך שהוא משתף אותנו בטכניקה זו. הוא גם הציג רבים מהדגמיו במגזינים בנושאי חריזה.
התיק המכונף שלו בעל רצועה מהנה שיכולה לשמש גם בתיקים אחרים או בפני עצמו כענק לצואר, כצמיד או כעגילים....".
מתוך הספר Beaded Amulet Purses (התיק על כריכת הספר), כפי שמובא על ידי Beadwrangler
כאן |
Confrontation in theGreen Room |
Chatt מנסה להגדיר את משמעות הדברים מתוך ההתנסות בחומר. הוא בוחן כיצד ניתן ליצור מהקיים דבר חדש, בעל פרספקטיבה שונה ומשמעות מיוחדת.
את תחילת דרכו הוא החל כאמן תכשיטים, אולם זנח תחום זה והתמקד בפיסול, כמדיום שדרכו הוא יכול לבטא בצורה אותנטית ומדויקת את החזון והמסרים שהוא רוצה להעביר באמצעות החומר.
כאומן הוא שם לב למה שהעין קולטת ולתמונות שהדמיון יוצר.
בראיון מרתק (you tube) הוא מתאר את העקרון המנחה את עבודתו: הוא לוקח את הרעיונות מהסביבה הקרובה ומהדמויות איתן הוא נפגש ויוצק לתוכן מימדים בעלי משמעות כפי שהוא רואה אותן.
(בין היתר, ג'נט ג'קסון חשופת השד...) שווה צפייה!
גלריה
חוויה מיוחדת ומפתיעה של יצירה והשתנות. הדומם מסיר מעליו את הווייתו הסטאטית והופך באחת חי, נושם, משתנה ומתפתח.
"......תוך שימוש בחדשנות ובשיטות לא מקובלות, אני חורז, חרוז לחרוז זה לצד זה, ויוצר שכבת חרוזים שיכולה להוות שכבת עור שני על הצורה המאובנת, או מטריצת חרוזים מבנית ודינמית שתומכת את עצמה. תהליך זה דורש פרק זמן עצום. לכל פיסה מוקדשות עד 600 שעות, מה שעומד בניגוד לעולמנו שבו כל דבר נעשה מהר וזריז. מבנה העבודה שלי הוא: פסולי, נרטיבי, אינטראקטיבי ותלת-מימדי..."
Statment
Statment
פיסול
Golden Box |
Hanging on By a Thread |
Fun House הוסר מהאתר |
עיצובים נוספים: Sculptures
תכשיטים
|
Blue Dot Necklace |
אגרטלים
Bubble Bowl |
Violet Bowl |
עיצובים נוספים: Vessels
פיסול סביבתי בזכוכית יצוקה
Dunn Gardens Installation |
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה