יום שני, 24 במרץ 2014

בשיא פריחתם

אמריליס אדום במלוא הדרו.
בדרך כלל אינו פורח בתקופה זו בירושלים.
כפי הנראה הובא אל המשתלה מהדרום.
מצטרף לאמריליס הלבן.
 
לבנדר
שם בוטני: Lavandula angustifolia                           מתייחס לרוב למין המוכר ביותר שמפרחיו מפיקים שמן אתרי לצורכי הארומתרפיה. היוונים קראו לצמח "נרדוס" על שם העיר הסורית נהרדעא שלגדות הפרת והחידקל.   תנאי גידול: שמש מלאה, השקיה מועטה ומרווח גידול שיוכל להתפשט.
בקופה (פשטה שרועה), או סוטרה לבובה
שם בוטני: (Sutera cordata (Bacopa
צמח רב שנתי ממשפחת הלועניתיים, שפריחתו נמשכת לאורך כל השנה בצבעים עדינים של לבן, ורוד, כחולת וסגול. הוא משתרע ויוצר מרבדי צבע נהדרים.
תנאי גידול: ניתן לשתילה בערוגות או במיכלים, מיסלעות או סלסלות תלויות. השקיה רגילה ושמש חלקית או מלאה, אולם רגיש לחום יתר. לבקופה תכונות מרפא: הוא צמח מרגיע ומחזק, המשפר תהליכי חשיבה ותפקוד מנטאלי. הוא פועל לריפוי פנימי ולהסדרה של מגוון תהליכים בגוף - החלק המריר בצמח משמש לחיזוק של מערכת העיכול והכבד ולהמרצת פעילות עיכול וספיגה. הרחבה

סחלב לבן
שם בוטני: Orchidaceae
צמח ממשפחת הסחלביים. הסחלב הוא צמח טרופי שגדל בטבע במקומות מוצלים, בטמפרטורות חמות (24-30 מעלות) ובתנאי לחות גבוהה, עם זאת ניתן למצוא סחלבים בטבע ברוב העולם. הם נחשבים לצמחים המורכבים ביותר במשפחת הצמחים. צורתם הייחודית של הפרחים הגדולים, צבעוניותם ואפשרות ההכלאה בין הסוגים נותנים ערך מסחרי מיוחד  לסחלביים כצמחי נוי. קיימות מעל מאה אלף הכלאות.                     הסחלב במצבו הטבעי גדל על עצים ושורשיו נתפסים בגזעי או בענפי העץ וחשופים לאור ובגידול התרבותי משתדלים לספק תנאי גידול דומים. תנאי הגידול של הסחלב.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה