יום חמישי, 9 ביולי 2015

חדש - Catherine

הצמיד המיוחד בעיצובה של Lisa Kam לקוח מספרה Bead Metamorphosis
הוא פורסם גם בחוברת Beadwork פברואר מרץ 2015 

הכנתו נמשכה...ונמשכה...ונמשכה...
כמה דברים צריכים להילקח בחשבון כשמתכוננים לבצע עיצוב מעין זה, ביניהם: כישורי ניווט, התחשבות במתח הפנימי של חיבור האלמנטים בינם לבין עצמם (הסבר בהמשך) והרבה סבלנות.

א. הפרחים מורכבים משתי שכבות וה"אבקנים" (רוקאי 11/0) מחוברים בטכניקת ledder stitch ובולטים מעל בסיס הפרח. במקרה כזה יש לקחת בחשבון מישנה זהירות, בשלב חיבור האלמנטים, בניווט החוט בין החרוזים, על מנת שהוא לא ייתפס בחרוזים.
ב."יש להתחשב במתח הפנימי של חיבור האלמנטים בינם לבין עצמם", למה הכוונה?
לדידי המטרה - תוצאה מושלמת - מקדשת את האמצעים. אינני מעלימה עין גם מטעויות קטנות וגם אם הן התגלו בשלב מאוחר יחסית, אני פורמת ללא רחמים. לכן אינני  משלימה עם חוטים רפויים וגלויים. ברוב הדגמים מתיחת החוטים איננה פוגמת במבנה.
במקרה של Catherine, המצב שונה בשלב חיבור השטראסים. החוטים שמחברים אותם לפרחים וכל החיבורים לבסיס צריכים להיות רפויים. בהתחלה נדמה כי משהו לא מסתדר מפני שהם ממש, ממש רפויים עם מרווחים גדולים בין החרוזים, אלא שכך זה צריך להיות, אחרת נוצר מתח לא נעים בין האלמנטים שמעוות את המבנה והוא מתכווצ'ץ'. הקשתות שנבנות מאוחר יותר מסביב לשטראסים מסתירות את החוטים כמעט לחלוטין (בחלקו התחתון של הצמיד החוטים נותרים גלויים במקצת). ליצירת הקשתות השתמשתי ברוקאי 15/0 Toho221 ונדרשו 6 חרוזים במקום 5.

בהוראות ההכנה מומלץ להכין 24 פרחים ולחבר עם 11 שטראסים. צמיד מ-11 צמדי פרחים (22 יחידות), אורכו 17 ס"מ, מספיק להיקף פרק היד שלי.
בגימור המקורי, לחיבור הסוגר - תוספת המורכבת מחרוזי רוקאי ופנינה 3. חיברתי את הסוגר ישירות עם לולאות מרוקאי 15/0.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה